Žádné novinky nejsou k dispozici.
Mohla bych napsat cokoli, abych Vás nyní zaujala. Třeba že miluji smysl pro humor, vysokohorskou turistiku, že tančím flamenco, relaxuji díky józe a nedám dopustit na filmy od Kubricka a Tarantina. Je to důvod, abyste mi svěřili svoji zakázku? Nejspíš nikoli.
Co byste tedy o mně měli vědět a co by Vás mělo přesvědčit?
Copywriting je pro mne posedlostí, prací i zábavou. Velmi ráda čtu, rozšiřuji si okruh znalostí a vědomostí. Neustále se vzdělávám v mnoha oborech. Pracuji na sobě. Možná si řeknete: hm, vždyť na tom nic není, něco napsat. Ano, něco napsat, to asi umí opravdu každý.
Ale copywriter pracuje jinak. Hraje si se slovy a se slovíčky, hledá vzájemné souvislosti, upravuje, ladí, skládá dílky do logického a nenásilného celku. Musí být velmi dobrý pozorovatel a psycholog. Výsledek jeho práce nesmí být nikdy křečovitý, i když se některé texty nepíší snadno. To přiznávám. Píšu nicméně s lehkostí, ale jsou za tím roky každodenní perné práce.
Proč jsem si nevybrala jinou profesi? Odpověď je jednoduchá…
Naučila jsem se číst ještě předtím, než jsem šla do školy. Už jako malá holka jsem louskala obrovské pohádkové knihy a na dětském táboře jsem vydávala své první noviny. Mé slohové práce patřily ve škole k nejlepším. Získala jsem mnohá ocenění na soutěžích a olympiádách v českém jazyce, a to opakovaně. Postoupila jsem vždy do národního kola.
Zárodek copywritingu? Lze ho vystopovat už na základní škole, kdy jsem spolužákům pomáhala se slohovými pracemi. Tehdy jsem ještě netušila, že právě tudy se jednou bude ubírat moje profesní dráha.
Po gymnáziu jsem vystudovala Vysokou školu ekonomickou, obor finance a úvěr. Studijní výsledky výborné.
Slova tedy na čas ustoupila číslům. Jako ekonom jsem se živila necelé tři měsíce. Ujistila jsem se, že nejlepším nástrojem, který mohu citlivě uchopit a pohrát si s ním, je slovo. Z banky jsem odešla a přestoupila do mediální sféry.
Jsem kreativní člověk. V ekonomické sféře se nicméně velmi dobře orientuji, i když nepracuji v oboru.
Jak šel čas…
V médiích jsem začínala jako redaktorka v obdeníku Region. Po návratu z mateřské dovolené jsem byla osm let v Mladé frontě Dnes jako zpravodaj. Pracovala jsem na prestižním postu, kdy jsem se věnovala především justici, kriminalitě, zdravotnictví. To vyžadovalo být nejenom nestále v centru dění, ale také velmi pohotově a citlivě reagovat. Formulovat myšlenky naprosto přesně, aby nedošlo ke kolizi – to bylo pro novináře mého zaměření samozřejmostí.
Když mi zpravodajský žánr přestal v roce 2006 vyhovovat, odešla jsem z deníku a stala se osobou samostatně výdělečně činnou. Cítila jsem potřebu naplnit své ambice v mnohem širším měřítku. Svého rozhodnutí nelituji.
Těžiště mé práce? Slova, slova, slova… účinná a cíleně mířená.
Moje tvorba je velmi pestrá. Spolupracuji dlouhodobě s několika prestižními reklamními agenturami, které se specializují na marketingové služby v celém svém rozsahu a mě si najímají jako copywritera. Jsem v úzkém pracovním kontaktu s firmami, živnostníky, vydavateli firemních časopisů a internetovými obchody. Dodávám jim texty nebo provádím korektury katalogů, letáků, webových prezentací.
Nechci unavovat výčtem prací, používat různé zaříkávací formulky a cizí slovíčka, aby moje práce vypadala vznešeně. Pokud jde o text, neexistuje pro mne prakticky žádné omezení. To je pro vás naprosto zásadní informace.
Co můžete od spolupráce se mnou očekávat:
Každá zakázka je individuální, několik obecných a osvědčených pravidel však přeci jen existuje.
Čím je Vaše představa preciznější, tím lépe. Dobrý copywriter je nicméně schopen nabídnout řešení pro případ, že se podrobnostmi nechcete nebo nemůžete zabývat.
Jakmile se na spolupráci rámcově dohodneme, budu mít nejspíše upřesňující dotazy. Je nezbytné si vyjasnit, co Vy ode mne čekáte a co já jsem schopna vytvořit. To se týká nejen přípravy podkladů, ale i rozsahu práce, termínu, způsobu dodání a dalších parametrů. Dobrá komunikace od samého začátku je u této profese základ, bez kterého nelze stavět.
Jakmile mne zkontaktujete, zareaguji co nejdříve. Obvykle nejpozději do 24 hodin. Nejefektivnější je prvotní komunikace po telefonu. Uslyšíte můj hlas, můžete se zeptat na cokoli. Domluva nicméně může probíhat i prostřednictvím mailu. Písemná výměna informací, kde se dohodnou detaily, je pro mne velmi důležitá, mohu se k Vašemu zadání a pokynům opakovaně vracet